søndag 27. juni 2010

Turtips og lamababy

Sommeren har kommet til Trøndelag. Sola har ihvertfall kommet. Det var på høy tid. Temperaturene har ikke vært helt optimale. Det har vel ligget rundt 15 grader i dag. Det har med andre ord vært for kaldt til å gå med shorts.

Jeg tenkte jeg skulle komme med noen turtips. Nå snakker jeg ikke om tur til fjerne himmelstrøk eller langtur med bil. Nei - jeg snakker om å gå tur med hund når man sitter i rullestol. Jeg har funnet en fin løsning på å gå tur med Trixie. Disse tipsene kan være til nytte for personer med rullestol som vurderer å skaffe seg hund.

Her ser dere oss ut på tur. Trixie har satt seg ned til ære for fotografen. Lengden på båndet er her litt under en meter. Trixie er alltid på min venstre side. Man kan prøve seg fram med ulik lengde på båndet. Når vi stopper for å "gå på do", pleier jeg å gi mer lengde på båndet.

Jeg har festa snella med båndet til lårstøtta på rullestolen. Jeg løfter lårstøtta av og på når jeg fester og tar av båndet. Når vi skal ut og gå, så drar jeg først ut båndet i en passelig lengde. Jeg vil ikke at Trixie skal være for nære eller for langt unna rullestolen.

Her kan dere se hvordan snella er festet til lårstøtta.

Det er mange ulike typer bånd å velge mellom. Hva man velger å bruke er en smakssak. Jeg bruker flere typer bånd til henne. Det ene er det med snella. Jeg bruker også andre typer bånd uten snelle. Disse fester jeg også til lårstøtta. De som har rullestol uten lårsøtte, kan finne andre løsninger.

Så til noe annet.

Lamababyen Fiona ble født 21 juni. Hun er så søt !

Ingen kommentarer: