søndag 6. februar 2011

Sløv dag


Det har vært ei heller sløv helg. Trixie og jeg har bare vært hjemme og slappa av.


Ute har det kommet litt mer snø, og det er ikke bare bare å ta seg en tur. Rullestol og snø er en dårlig kombinasjon.


Trixie merka nok at jeg var våken i morrest. Hun la seg oppå dyna mi og la snuten inntil ansiktet mitt. Så lå vi der da - snute mot nese - it et kvarters tid. Det er kanskje det som kalles kvalitetstid ?


Men vi måtte etter hvert stå opp. Så da jeg sto opp, så hoppa hun ned på golvet. Mens jeg var på badet, hoppa hun oppi senga igjen. Der la hun seg på plassen min og la hodet på hodeputa mi. Den lille søte kjeltringen.


Men hun ble selvsagt med på stua da det var frokosttid.


Etter frokost har vil lekt gjem og søk. Det går ut på at vi først går inn på stua. Der ber jeg henne sette seg ned å vente. Deretter går jeg ut i gangen og gjemmer godbiter eller leker. Så kommer jeg inn på stua og sier : "søk". Da løper hun ut i gangen og leter etter ting. Jeg må si at hun er blitt veldig flink til dette. Nesen vibrerer omtrent mens hun holder på.


I går kveld ville hun leke mens det var melodi grand prix. Jeg tror ikke hun er noe særlig glad i musikk. Det var ihvertfall veldig dårlig gjort av mammaen (dvs meg) å sitte og se på TV når det åpenbart var mye morsommere å leke.


Nå slapper hun litt av etter formiddagens leking. Når hun våkner, regner jeg med hun er klar for nye stunt.
NB. Legg merke til den superfine navnetaggen og det fine halsbåndet hun fikk av tante Laila.


Ingen kommentarer: