mandag 26. desember 2011

Dagmar var her

Da skriver vi 26 desember 2011.


Det har vært en heller stormfull natt med lite søvn. Orkanen Dagmar har herjet landet, og hun har satt spor etter seg. Jeg frykta at taket skulle rives av huset eller noen av de andre bygningene. Trixie syntes at det hele var ganske skummelt, og ville bare sitte på fanget mitt.

Det har vært enorme ødeleggelser i deler av landet - og det preger nyhetsbildet. I morrest var det tid for å se på omfanget av skadene. Da dagslyset kom, tok jeg en runde på eiendommen for å se hvordan det så ut.

Det første jeg la merke til var fjøsdøra. Den så ut til å være borte. Jeg gikk nærmere for å se, og kunne da registrere at den var blåst opp. Det må ha vært ganske sterke krefter, for den var låst med en hengelås. Hengelåsen var der fremdeles, men fjøla den var festa på å plutselig innerst i fjøset. Heldigvis kunne broren min bistå litt - slik at vi lukket døra og fikk lagt noen sperringer der - slik at døra ikke blåser opp igjen. Det er snakk om sterk vind i kveld også.



Jeg kan konstatere at jeg har en solid hengelås ....


Trixie og jeg tok en tur ned til sjøen. Det hadde nok vært litt herjinger der også. Det var masse skrot i fjæra - og jeg tror nok den brygga på bildet også ha fått litt medfart.



Greiner, trær og diverse skrot har drevet langt på land.



Mangler man ved, så finner man det her.....


Trærne har fått juling....



Og til deg, Dagmar...


Jeg har ikke lyst til å takke for besøket - og jeg vil definitivt ikke ønske deg velkommen tilbake. Jeg foreslår at du tar deg litt fri - og roer deg ned. Spiste du noe du ikke tålte - eller var det lavkarbodietten som sprakk ?


Da trekker jeg for gardinene og kryper under dyna. Tar med meg lommelykt og en god bok.


God natt !

























Ingen kommentarer: