tirsdag 27. mai 2014

Husdyr

 Siden jeg bor på småbruk, så er jeg litt programforpliktet til å ha dyr.

I utgangspunktet har jeg to dyr. Fram til januar hadde jeg bare hunden Trixie. Men siden loftet ble invadert av mus. så kom katten Panter flyttende i januar.
Trixie og Panter var ikke spesielt gode venner de første to dagene. Men etter hvert fant de ut at de skulle hilse på hverandre. Da jeg fant dem sammen i sofaen den tredje dagen, så det ut som de hadde funnet tonen. Det ser ut til at de ikke bare aksepterer hverandre, men at de er blitt venner.

Da Panter skulle kastreres for noen uker siden, ble Trixie veldig fortvilt. Panter bare lå på pleddet og var helt i ørska. Trixie trodde han var syk, og satte seg ved siden av ham og så lei seg ut. Heldigvis kom han seg raskt til hektene. Allerede neste dag så var han helt seg selv igjen.

De ser også ut til å ha begynt å samarbeide om å fange andre arter. Hittil har det gått ut over et par insekter, noen mus og en fugl, etter det jeg har registrert. Nå vet jeg ikke hva Panter har spist utendørs, så det er nok store mørketall.



Ingen kommentarer: