tirsdag 17. mars 2009

Vi som er snikislamisert.....

Jeg synes det er gøy med ord, og leker stadig vekk med språket selv. Jeg lager av og til ord selv - ved å sette sammen ord som passer veldig dårlig sammen. Det er tydeligvis flere som sysler med det samme.

For kort tid siden, ble vi introdusert for en nytt begrep. Snikislamisering. En nær sagt gråtende Siv Jensen hadde et meget ladet innlegg om snikislamisering. Jeg fattet straks interesse for begrepet. Hva legger Siv Jensen i det ?

Når jeg hører henne snakke, så får jeg følgende inntrykk:

Hun tror stakkars lille Norge etter hvert vil bli overtatt og oversvømmet av voldelige, fundamentalistiske, narkomane, kriminelle, skumle muslimer - som vil erstatte det norske lovverket med sharialover.

Hun tror at metoden disse muslimene skal overta landet på, er ved snikislamisering. Men HVA i all verden ER snikislamisering ?

Er det at muslimer blir inkludert i det norske samfunnet, for deretter å forandre det innenfra uten at vi merker det ? Plutselig blir alle muslimer ?

Det er jo en veldig interessant teori. Og jeg lurer virkelig på hva vi skal gjøre for å avdekke snikislamisering. Hvilke tegn skal vi se etter ?

Er en person som foretrekker kebab framfor grandiosa blitt snikislamisert ? Og er det verre å like kebab bedre enn grandiosa ? Kanskje jeg ikke skulle spørre om det. Det kan jo tyde på at jeg er snikislamisert.

Jeg har flere venner som har slutta å spise svinekjøtt. Deres offisielle forklaring er at de blir syke av det. Men, kanskje de rett og slett er snikislamisert ? Jeg synes oksekjøtt er bedre enn svinekjøtt. Det kan jo tyde på at jeg er snikislamisert.

Jeg pleier å dekke til hodet når jeg ferdes utendørs om vinteren. Jeg liker ikke å fryse på ørene eller bli våt i håret. Jeg vil ikke bli forkjølet. Derfor bruker jeg gjerne lue og skjerf - og noen ganger drar jeg hetta over hodet. Når jeg tenker etter, så kan jo også dette være tegn på at jeg er snikislamisert. Jeg husker fra min barndom at farmora mi brukte skaut da hun gjorde fjøset. Kanskje hun var snikislamisert, uten at vi andre i familien visste noe om dette.

Det er like før jeg får mareritt om natta. Jeg drømmer om muslimer som sniker seg rundt og sier BØ - nå ble du islamisert. Jeg våkner - badende i svette - og tar turen til kjøkkenet. Der spiser jeg kebab-rester for å roe nervene.

1 kommentar:

Guro sa...

haha, dritbra:)