onsdag 12. august 2009

Dyrebart

På en gård skjer det mye spennende. Jeg bodde på et småbruk for mange år siden. Foreldrene mine bor der fremdeles.

Da jeg vokste opp, hadde vi mange ulike dyr. Det er fremdeles noen igjen.

Her er bukken med smokken. Jeg kan ikke erindre om han hadde noe navn, men husker at vi gav ham smokken til lillesøstra mi. Han tok godt imot den. Det kan man se på dette bildet. Da er han også i dukkevogna mi med et teppe rundt seg. Etter hvert vokste han fra smokken, og da begynte han også med et par rampestreker. Han hadde to favorittsysler. Det ene var å rive ned de nyvaskede laknene fra klessnora. Det andre var å løpe etter postmannen og stange ham.
Her er Lillepus. Han bor nå hos min søster, som bor rett ved mine foreldre. Lillepus er ganske foretaksom. Her er han i ferd med å klatre inn i traktoren. Han har nok ikke tenkt å kjøre den, men ser seg vel behag i det fine setet der. Her er hanen Fridtjof. På dette bildet galer han. Han er sjef for fem høner som følger ham i tykt og tynt. Han liker ikke at man kommer for nær hønene hans. Dem er det nemlig han som bestemmer over.




Ingen kommentarer: