lørdag 9. oktober 2010

Refleksvest for hund

Det har begynt å bli tidlig mørkt om kveldene. Siden jeg har en hund som ikke har lært å bruke vannklosett, må jeg ta henne med ut slik at hun kan gjøre fra seg.

I går var jeg på en butikk som solgte refleksvester for hunder. Da jeg forhørte meg om prisen, fikk jeg hakeslepp. 309,- kr var prisen de forlangte. Jeg syntes dette var i meste laget, og fant ut at jeg heller skulle lage en til Trixie selv. Jeg tenkte å sy om en refleksvest for mennesker som jeg har liggende hjemme.

I dag var jeg på en annen butikk. Der solgte de refleksvester til hunder for 29,- kr. Denne kjøpte jeg, og i ettermiddag har Trixie prøvd vesten for første gang. Hun syntes at lyden av borrelåset var litt skummel, men spankulerte fint ved siden av meg da vi gikk tur.

En prisforskjell på nesten 300,- kr for en refleksvest til hund er veldig stor. Jeg kunne ikke se noen forskjell på de to vestene. Den til 29,- kr fungerte utmerket.

Ingen kommentarer: