onsdag 24. oktober 2012

Litt mer frihet

Frihet er viktig.

I den siste halve året har jeg hatt noe begrenset frihet - det vil si bevegelsesfrihet. Dette skyldes praktiske ting i forbindelse med bytte av bil.

Da jeg leverte inn den gamle bilen og fikk den nye, så måtte jeg vente med å kjøre den til jeg hadde gjennomført kjøreopplæring. Årsaken til at jeg måtte gjennomføre kjøreopplæring, var at den nye bilen hadde teknisk utstyr som var veldig forskjellig fra den gamle.

I den nye bilen er alle funksjoner håndbetjent. Det var de ikke på den gamle.

Det tok dessuten tid å få kjøretimer, fordi det var ventelister. Selv om jeg fikk bilen i juni, så måtte jeg vente til september med å få kjøretimer.

Denne måneden var jeg klarert, og fikk muligheten til å kjøre på egen håndt. Det representerer en veldig stor frihet. For første gang på et halvt år, har jeg nå kunnet besøke familien min uten å ta drosje - eller få noen andre til å kjøre meg.

Ingen kommentarer: