torsdag 26. desember 2013

Jul og rosablogging

Dette er et rosablogginnlegg - men frykt ikke. Selv om det ser ut til å være høy rosafaktor - så er det bare utenpå.

Julaften lå det en stor mengde gaver under mitt juletre. Jeg kan ikke huske å ha vært snill i år, men nissen har kanskje fått litt mangelfull informasjon.

Den ene gaven var stor, pent innpakket og hadde et skinnende rødt papir. Den var fra min gode venninne, Mona. Inni det vakre papiret var det noe som burde høre til på enhver gård - nemlig et vaffeljern. Og det var ikke hvilket som helst vaffeljern. Det var et traktorvaffeljern - og det var selvsagt rosa. Med fulgte også en søt øse - også den i rosa.

Jernet er veldig pent, og det er også praktisk. Traktorhjulet kan dreies, slik at man kan steke vaflene på ønsket temperatur.

 

Vaflene er også formet som en traktor - og det skulle vel være en selvfølge. Traktorvafler må jo se ut som traktorer. I morgen bærer det til butikken for å kjøpe ingredienser til vafler.

Siden flere i familien sliter med glutenallergi, så skal jeg lage glutenfrie vafler, slik at alle kan få gleden av å smake på traktorvafler.

Jeg tror dette er den kuleste gaven jeg har fått noen gang. Jeg gleder meg til å invitere gjester !



Jeg legger også ut et bilde av støvsugeren som ble omtalt i forrige blogginnlegg. Også den er rosa. At den hadde samme farge som vaffeljernet er en ren tilfeldighet.

Ha en rosa aften !

Ingen kommentarer: