søndag 8. mars 2015

Lucky Luke


I min barndom fantes det en tegneseriehelt som het Lucky Luke. Det var en cowboy som var svært god til å skyte. Det ble sagt at han trakk raskere enn sin egen skygge. På baksiden av tegneserieheftet var det bilde av ham der han skjøt på sin egen skygge. Jeg kan huske at han skjøt, men ikke at han traff så mye annet enn sin egen skygge. Det var kanskje like greit.

Jeg har en katt - Panter. Han kan ligge helt stille uten å røre seg i flere timer. Han har også en fantastisk egenskap til å gå under radaren. Han kan også bevege seg med lysets hastighet. Da ser jeg bare en svart strek - hvis jeg rekker å se ham.

Denne egenskapen har ført til at han ved en rekke anledninger har havnet i trøbbel. Han har flere ganger blitt innestengt i fjøset og på gjesterommet. Hvis jeg skal hente noe på gjesterommet, så legger han merke til at den døra blir åpnet. Det er åpenbart noe som er spennende på det rommet. Jeg aner ikke hva. Det er ikke alltid jeg rekker å se at han smetter inn der. Han er stillere enn en mus og beveger seg konsekvent utenfor mitt synsfelt.

Katter er det umulig å forstå seg på.





Ingen kommentarer: