søndag 18. januar 2015

Dyrealbum

I familien vår har vi alltid hatt dyr. Min mormor vokste opp på gård med kyr, hester og høner.

I hele min oppvekst har vi hatt dyr av ulike slag. Mange av dyrene er foreviget.

Dyrene har betydd mye for oss alle sammen.

Jeg bestemte meg derfor for å lage et album til ære for alle dyrene vi har hatt gjennom tida. Ved hjelp av et program som heter FotoFusion satte jeg sammen bilder på hver enkelt side - og limte inn tekst og dekor som passet.

Jeg brukte Japanphoto sin fotobok som jeg la inn hvert enkelt bilde på, og bestilte trykking av boka gjennom dem.


Her er eksempler på sider i denne boka:


Forsiden består av en samling av bilder av flere av dyrene vi har hatt. Veldig fornøyd med forsiden.

Seiko var den første hunden vi hadde. Han var en blanding av pointer og bordercollie. Han var glad i å gå tur og å leke med "basse". (En basse er en slags "ball" som består av oppkipte slanger fra sykkeldekk.)



Zenta var en kjempesnill hund. Hun var kjæreste med Guido - noe som reslulterte i Trixie.


Nøste var en veldig snill katt. Han hadde mange interesser. Han likte f.eks. å glo på undulaten. Til slutt så spiste han undulaten i et ubevoktet øyeblikk. Han likte også å sitte og studere fiskene i akvariet.




Mickey var en snill katt. Han var en miks av ulike katteraser, blant annet Maine Coon og norsk skogkatt. Han var bestevenn med Nøste.


Trixie er min datter. Hun ble født en desemberdag i 2009. Hun er klok og sosial. Hun er også en god søster for katten Panter.


Lama er spesielle dyr. De ser svært overlegne ut - og de kan spytte om de er misfornøyd med noe. De er også veldig gode gjetere.
 Måtte bare bevise at jeg ikke er redd for å bli spyttet på av lamaene. Her gir jeg dem godbiter, noe de er svært førnøyd med.



Mange oppfatter griser som grisete. De er kanskje det. De kan ihvertfal rulle seg i gjørma og legge seg oppi mattrauet. Den som har opplevd vaksinering av gris, skjønner at det er noe i uttrykket "hyle som en stukken gris".


Det ble litt bilder av ville dyr også. Her er blåmeisfamilien som bodde i fjøsveggen hos meg.



Og her var det en gjeng med tjeld som lagde spetakkel på fjøstaket.




Ingen kommentarer: