torsdag 21. juli 2022

Korona, sommer og ferie.

Selv om jeg har vært hysterisk forsiktig når det gjelder smitte, så ble det også min tur til å få korona. Jeg har isolert meg i lengre perioder, holdt avstand, brukt munnbind og spritet hender. Men når smittebølgene tok uante dimensjoner, så var det vel ikke til å unngå. 

Det skjedde selvsagt i inngangen til ferien, men jeg ble heldigvis mildt rammet. Hosten henger fremdeles i, og det tar alltid tid når jeg har vanlige forkjølelser også. 

Jeg fikk først en vanlig forkjølelse som ikke slapp taket. Den første uka på den, så tok jeg to negative koronatester. Etter 3 1/2 uke så ble hosten på denne forkjølelsen verre. Da tok jeg en koronatest, som viste seg å være positiv. 

Men nå er den pålagte isolasjonsperioden i forbindelse med smitte ferdig. Så jeg håper at jeg ikke utgjør en risiko for andre. Jeg isolerte meg i 8 dager for å være sikker. 

I sommer har jeg forresten investert i en platting med tilhørende rullestolrampe, slik at jeg kommer meg inn i Trixies hundegård. 

I hundegården har jeg også plantet to nye morelltrær og tre bringebærbusker. 

På plattingen har jeg også noen kasser med reddiker og gressløk.

Jeg har hatt variabel suksess med sesongens avling i hagen. 

Gulrota ser ut til å være fullstendig fraværende. Det samme skjedde i fjor, uten at jeg forstår hvorfor. 

Det ser ut til at det blir litt eple, rips, bringebær, reddiker. plommer, jordbær, chili, druer og jordskokk.


 Bruker ellers ferien til å lese litt bøker. 




Ingen kommentarer: