onsdag 26. juli 2023

Sommeren 2023

 Da er vi godt i gang med en ny sommer.


Året 2023 har så langt vært litt variabelt.


Kroppen har ikke spilt på lag, og det ble derfor en lengre sykemelding.


I februar måtte jeg operere armen. Det ble da operasjon nr noen-og.tjue på grunn av nevrofibromatose.

Denne gangen var det armen som fikk gjennomgå. 


Et nevrofibrom som hadde gitt meg konstante smerter i flere år, ble endelig fjernet. 


Uheldigvis så fikk jeg problemer med arret, og måtte ha ca 10 omganger med rens. 


Men det ble ikke med armen.


I sommer greide jeg å slå leggen inn i en stålstang, da joysticken på rullestolen hekta seg fast i genseren. Det ble en skikkelig smell, og en runde med røntgen, da det var mistanke om brudd. Det ble et salig blåmerke på 35 x 35 cm. Og etter en uke med smerter, så måtte jeg krype til korset og kontakte lege. 

Det ble da påvist en infeksjon i blåmerket.

I skrivende stund er jeg på min andre runde med penicillin. 

Til tross for kropp i ulage, så prøver jeg å få til ting i hagen og drivhuset.

I hagen har jeg hagebringebær, villbringebær, eple, pære, moreller, rips, rød stikkelsbær, vanlig stikkelsbær, hageblåbær og sukkererter.


I pallekarm har jeg rødbete, fennikel, jordskokk og gulrot.


Jordbæråkeren er i en egen kasse.


I drivhuset har jeg druer, tomater, diverse urter og kalebass.








Ingen kommentarer: