fredag 4. september 2009

Ledninger

Bak TVn min bor det mange ledninger.

Det blir automatisk mange ledninger når man har mange elektriske duppeditter som er knytta til hverandre. I tilknytning til TVn, er det også en DVD-spiller, en videospiller og to bokser fra Canal Digital. Dessuten er det en trådløs router der + en boks for å knytte diverse kabler sammen. Flere av disse duppedittene går på strøm, i tillegg til å være knytta sammen med kabler.

Noen vil reagere på at jeg bruker begrepet duppetitt. I denne sammenhengen blir det brukt som en samlebetegnelse på ting som er bak TVn og som har kabler/ledninger. Det er ikke plass til det egentlige navnet på disse objektene i mitt begrepsapparat. Jeg fortrenger det automatisk.

Jeg har slangeskrekk - og regner med at dette er årsaken til at jeg også har aversjon mot ledninger. Å rydde i ledninger er litt av en jobb. Jeg synes det er nok å holde styr på ledningen til mobilladeren. Eller.... også her er det flere ledninger. Jeg har en lader til min private telefon og en til jobben. Dessuten er det en egen lader til bluetoothen.

Er det rart det blir mange ledninger - og slangefobien vedvarer......

Ingen kommentarer: