lørdag 6. desember 2014

Advent

Plutselig er det advent, og vi skjønner at det nærmer seg jul. I morgen er det andre søndag i advent.

Det må være alderen som gjør at tida går så fort. Det er ikke lenge siden det var sol og sommer. Nå er vi nesten midtvinters.

Det er imidlertid ikke mye som tyder på at det er vinter, annet enn at det er mørkt store deler av døgnet. Snøen er foreløpig ganske fraværende, og det er grønt ute.

Så sent som for to dager siden, høstet jeg gulrot i åkeren. Det å høste gulrot 3 desember, er i seg selv ganske spesielt. Når det er sagt, så var den gulrota jeg høsta også ganske spesiell. Den var nemlig firkantet. Jeg har høstet noen litt spesielle tidligere også, som så ut som aliens med diverse antenner og utvekster. Denne var imidlertid inspirert av kubismen.



 
 
Vi er også i gang med pyntingen til jul. Det vil bli Panters første jul i dette huset, i og med at han flyttet inn i januar i år. Han synes det er veldig interessant med løse gjenstander, ledninger, snorer med mer, så dette kan jo bli interessant.
 
Vi har pyntet klatrestativet hans med en søt nissefrøken og en julepyntet mus. Musa fikk sitte i fred, men nissefrøkna fikk det glatte lag - eller rettere sagt - en labb i trynet. Etter at hun hadde havna på golvet to ganger, fant jeg ut at Panter ikke var så interessert i henne som jeg først trodde, selv om det så ut som kjærlighet ved første blikk.
 
Nå sitter nissefrøkna i vogga.
 
 
 
 




Ingen kommentarer: