onsdag 3. juni 2009

Protestsanger

Under denne overskriften er det kanskje noen som tror jeg vil skrive om Björn Afzelius, Mikael Wiehe, Bob Dylan eller andre.

Akkurat i dag har jeg alternative protestsanger. Jeg har nemlig satt på DDEs juleplate. Noen vil muligens undre seg over at jeg kaller dette protestsanger. Svaret er enkelt. Det er en protest mot været. Det står 2 juni på kalenderen. På graderstokken står det 5 grader. (pluss) I morrest var det antydning til sludd.

Ser nå at jeg burde ha satt en ovn ut i drivhuset. Velger likevel å tro at min musikalske protest skal få værgudene til å skifte mening - slik at det blir litt varmere. Burde ha vært minst ti grader på dagtid ihvertfall.

Akkurat nå regner det. Og det er neppe min feil. Jeg har ikke dansa regndans. Jeg håper synderen leser dette og angrer.

Jeg avslutter med en liten solhilsen - og sier som Gjertrud Sand : "Vi får håp at det bli likar i morra".

Ingen kommentarer: