onsdag 5. september 2012

Høstens stemme

Vi har kommet til september, og årstida har skiftet fra sommer til høst.

Da jeg gikk tur med  Trixie i går kveld, hadde jeg varmedress på. For en som alltid fryser, er dette et naturlig valg. Til tross for bekledningen var jeg rimelig gjennomfrossen etter turen.

Da jeg kom inn etter turen, trakk jeg i onepiece og pledd. Det var veldig godt å kunne være inne. Ute gikk det fra kun regn - til mye regn og mye vind. På bordet hadde jeg varm kakao.

Etter hvert roet vinden seg, og jeg trodde at stormen hadde gått forbi. Pustet da litt lettet ut.

Klokka tre om natta våknet jeg av at det var rimelig stormfullt utendørs. Jeg trodde drivhuset skulle fly avgårde - selv om det er skrudd fast i plattingen ute. Jeg hadde uansett ikke hatt mye å stille opp med der ute, så jeg ble i senga.

Da jeg stod opp i morrest, var det med en viss grad av spenning jeg åpnet ytterdøra. Heldigvis stod drivhuset der det hadde stått kvelden før. Putekassen hadde derimor mistet lokket - og flyttet seg et par meter. Den ene søppelkassen hadde dessuten veltet.

Det har vært et ganske guffent vær hele dagen, og jeg ser på facebook at enkelte har måttet flytte på diverse gjenstander som har vært i bevegelse. I avisa er det dessuten bilder av båter og trampoliner som har vært på tur på egen hånd.

Jeg er så utrolig glad for at vi har fikset på fjøset i sommer - og gjort dette sterkere. Det har fått ny vegg - og vi har forsterket innvending og gjort bærekonstruksjonene mer solide.

Vi kan uansett konkludere med at når uværet er ute - er det best å være inne. Selv Trixie har konkludert med dette - og jeg vet at hun elsker å være ute. Nå slapper hun av på sofaen sammen med meg.





Ingen kommentarer: