tirsdag 17. februar 2009

Håndball

Det foregår et eller annet mesterskap i håndball for tida.

Håndball er et spill der poenget er å bli kvitt en kule. Man løper rundt på en bane og kaster denne kula til hverandre. Kula er sannsynligvis veldig varm, for de kan ikke holde den lenge av gangen før de slenger den til en medspiller med full kraft. Jeg vil tro at det er en ren reflekshandling.
I hver ende av banen står det et menneske i et bur. Man får ikke poeng om man treffer mennesket i buret, men man får poeng om man treffer buret som mennesket står i. Ganske ulogisk - all den tid buret er mye større enn mennesket. Det må da være enklere å treffe buret enn å treffe mennesket, så det burde gi større uttelling å treffe mennesket.
Jeg var hos Terje og Joakim forleden. Deres pappa er av en eller annen grunn veldig opptatt av dette pussige spillet. Mammaen deres synes det er morsommere å hekle. Jeg synes Joakim var modig da han protesterte mot at håndballen ble viet mer oppmerksomhet enn ham.
"Blææh. Jeg vil ikke se håndball. Jeg vil se animal planet."

Ingen kommentarer: