onsdag 13. mai 2009

Kvakksalvere

Til en forandring så skriver jeg i dag to innlegg på bloggen min. Jeg kunne ikke dy meg. I kveld så jeg tabloid. Der satt det en person som satte sinnet i kok hos meg.

Personen bærer navnet Svein-Magne Pedersen. Han skal angivelig helberede mennersker ved bønn - over telefon - om de betaler 100,- kr. Han tilhører en eller annen sleip kristenfundamentalistisk sekt.

Jeg bare spør; Hvor kynisk, ond og spekulativ er det mulig å være ? Hvordan kan man få seg til å leke med livet til fortvilte, syke, desperate mennesker? Det er intet mindre enn kvalmt og infamt. At han ikke blir anmeldt etter Kvakksalverloven, er intet mindre en en stor gåte.

Det finnes ikke et fnugg av belegg for at bønnene til denne mannen skal være i nærheten av å kurere et eneste menneske for noe som helst. Han er rett og slett en utspekulert kjeltring som tjener seg rik på andre menneskers sykdom og fortvilelse. Det er intet mindre enn forkastelig.

Det som er så forbanna irriterende, er at det er klin umulig å sette denne mannen på plass. Han kommer jo bare med visvas om Gud og Jesus når noen stiller spørsmålstegn ved hva han driver med. Han ser jo på seg selv som en Guds stedfortreder på jorden. Det er rett og slett sykt. Mannen burde få behandling.

Ingen kommentarer: