lørdag 2. mai 2009

Svineinfluensa

De siste dagene har store deler av nyhetsoppslagene dreid seg om svineinfluensa. Det er tilsynelatende hysteriske tilstander verden over på grunn av denne fryktede sykdommen.

Jeg reagerte med undring da jeg i dag så en artikkel i en nettavis. Artikkelen handlet om en amerikansk agent som arbeider i Obamas administrasjon. Det var agentens navn jeg hengte meg opp i.

Jeg siterer fra artikkelen på Dagbladets nettsider:

"For tidlligere Secret Service-mann, agent Marc S. Griswold i USA, har hverdagen raknet fullstendig etter at han kom hjem fra Mexico den 18. april med en mild hoste. Etter flere legebesøk fikk han påvist det som trolig er svineinfluensa."

Griswold, som arbeider for den amerikanske energiministeren, har vært i hardt vær etter at det ble avdekket at han har hatt svineinfluensa. Han er selv nå på bedringens vei, men skal ha bragt smitte videre til flere familiemedlemmer. Dette har ført til krangel innad i familien.

Her finner du hele artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2009/05/01/nyheter/svineinfluensa/utenriks/innenriks/who/6012181/

At en person som bærer navnet Griswold har fått svineinfluensa er selvsagt bare morsomt på norsk. Det er nesten svinaktig morsomt.

Ingen kommentarer: