torsdag 28. mai 2009

Min store sjanse.....

I avisa står det at det skal innføres kvinnelig verneplikt. Dette har jeg jo vært så (u)heldig å slippe unna tidligere - med bakgrunn i at jeg er jente. Heretter skal ikke det være noen hindring.
Jeg vet at ugifte barnløse kvinner tidligere kunne bli innkalt, men jeg har ikke fått noen innkalling ennå. Nå ser det ut at alle kan bli innkalt. Om det blir obligatorisk, så har det kanskje tilbakevirkende kraft, slik at alle kvinner som ikke har utført verneplikt nå blir satt til å utføre dette. Da vil jeg jo bli innkalt.

Om jeg blir innkalt, så åpner det for store muligheter for meg. Jeg har nemlig lyst på en terrenggående rullestol. Er jeg riktig heldig, så får jeg en skikkelig beltevogn som jeg kan dra på turer med. Jeg får den sikkert ikke med meg etter endt tjeneste, men hva gjør vel det ? Jeg får en unik sjanse til å komme meg ut i naturen - og kanskje til å se verden.

Ingen kommentarer: